customer service w kawiarni – warto?
CUSTOMER SERVICE W KAWIARNI – WARTO?
Od wieków wiadomo, że każdy biznes bez klientów nie jest nic wart. Tak naprawdę nieważny jest wystrój lokalu czy zastawa, w której serwuje się kawę, lecz atmosfera i pracownicy, którzy ją tworzą swoją znakomitą obsługą. To właśnie dla nich przychodzicie do sklepu osiedlowego do Pani Krysi, do baru mlecznego do Pani Grażynki i do Marcina na najlepszą kawę w mieście.
Szeroko pojęte angielskojęzyczne ?customer care? rozpoczyna się od wymiany uśmiechów z wchodzącym klientem już na progu, poprzez doskonałą obsługę za barem, a kończy na pożegnaniu. Wyobraźcie sobie taką sytuację. Za oknem ziąb, do kawiarni, w której pracujecie wchodzi kobieta z rozwrzeszczanym dzieckiem. Wszyscy klienci kierują na nią karcący wzrok. Już na pierwszy rzut oka widać, że dziecko jest zmarznięte i zniecierpliwione. Nie trzeba być psychologiem, żeby stwierdzić, że szukają toalety. Co zrobisz? Wygonisz ich na zewnątrz, bo inni klienci się niecierpliwią czy wskażesz toaletę, a w międzyczasie przygotujesz dla niej kawę z mlekiem, dla dziecka gorącą czekoladę, a kiedy wyjdą, usadzisz przy stoliku podając dziecku kartkę papieru i kredki, aby kobieta mogła się rozgrzać i chwilę odpocząć?
W obsłudze ważne jest wczucie się w sytuację, postawienie na miejscu klienta. Mierny barista za barem spowoduje, że Pani Katarzyna już nigdy nie powróci. Najlepszy zaś, trafnie potrafi odgadnąć życzenie klienta, z wdziękiem serwuje ulubiony napój opowiadając słówko o jego sposobie parzenia czy ziarnach zmielonych do jego wykonania. Przy okazji proponuje, Pani Kasi, niby mimochodem, kawałek tego wspaniałego sernika, który jest specjalnością mamy właściciela. Nawiązanie więzi z klientem spowoduje, że poczuje on się swobodnie i następnym razem, kiedy stanie przed wyborem lokalu, wróci do nas razem z…grupą swoich znajomych przy okazji przypadkowego spotkania, a także z rodziną, kiedy będzie świętował swoje imieniny.
Tego wszystkiego można się nauczyć. Wystarczy wziąć udział w naszym szkoleniu z obsługi klienta, na którym zdradzamy, co zrobić by stać się najlepszym, najbardziej pożądanym pracownikiem każdego właściciela kawiarni oraz ulubionym baristą wielu klientów. Nasze kursy to swoisty study case oparty na odgrywaniu wielu scenek rodzajowych, po którym już nigdy więcej nie będzie to tylko zwyczajna OBSŁUGA, lecz roztoczenie OPIEKI nad klientem. Jesteście na to gotowi? Zapraszamy!